Vörösborban sült meggy


A vörösborban sült meggyel már évek óta szemezek, de még eddig nem sikerült szorosabb barátságot kötni. Az idén ezen is sikerül változtatnom. Otthonról szép nagy adag meggyet kaptunk és nekiláttam a kimagozásnak. Bevallom, hogy egy idő után kicsit ráuntam a szöszmötölésre és Fecóm is besegített a nagy meggy akcióba. 
A eredeti receptet Dalla Cucina blog szerzőjének köszönhetjük! Látogassatok el a blogjára és nézzétek meg, hogy hányan és hányféle módon készítettük már el ezt a fantasztikus receptet. 


Hájas tésztából sütöttem túrós-vörösborban sült meggyes csigákat. Elsődlegesen ehhez raktam össze ezt a csemegét. 

Elkészítés: kb. 2 óra
Hozzávalók 2 db 1,5 dl-es üveghez. 

50 dkg kimagozott meggy
1 rúd vanília 
10 ek. kristálycukor
2 ek. vaníliás cukor 
3 dl száraz vörösbor

➽ Egy tepsibe öntjük a kimagozott meggyet. 
Megszórjuk cukorral, vaníliás cukorral és alaposan összeforgatjuk. 

➽ Egy rúd vaníliát kettévágunk, a magokat kikaparjuk belőle a meggyre és a rudakat is hozzáadjuk. 

➽ Végül felöntjük 3 dl vörösborral az egészet. 

➽ Kb. 2 órán keresztül 3-as fokozaton sütjük fedetlenül. Kiegészítés: villanysütőben kb. 180 - 190 °C fok között készítjük alsó-felső sütéssel. 
Néhányszor átkavarjuk (kb. 4x). 

➽ Én még forrón üvegekbe töltöttem a gyümölcsöket és lezártam azokat. 

TIPP: Banán és vörösborban sült meggy kombináció igen veszélyes párosítás! Egyszerűen ellenállhatatlan süteményben, fagyiban vagy magában! Próbáljátok ki!

Népszerű bejegyzések